Kõik koolitused ühest kohast!

tk
Tagasi

Kaug- ja virtuaaltöö: kuidas teha koostööd ja juhtida inimesi, kui nad asuvad minust eemal?

Koolituse eesmärk on omandada teadmised erinevate paindlike töövormide olemustest ja eeldustest ning töölepinguseaduse õiguslikest tagatistest nende kohaldamiseks ning praktilised oskused virtuaal- ja kaugtöö rakendamiseks.

Järjest enam tuleb organisatsioonides rakendada alternatiivseid ja paindlikke töövorme tulenevalt konkurentsitihedast tööjõuturust, et parimaid spetsialiste värvata ja hoida.
Tihti ei tööta inimesed enam kaheksast viieni töökohal, vaid ka kodukontoris või reisides ning harvad pole ka juhud, kus rahvusvaheliste koostööpartnerite või kolleegidega tuleb suhelda tihti ja distantsilt. Sellistes tingimustes tõhusa meeskonnatöö ja tulemuste saavutamine nõuab nii juhtidelt kui kauge vahemaa tagant töötajailt endilt uusi oskusi ja teadmisi.

Koolituse käigus vaatame üle paindlike töövormide ja IT arenguga  toimunud muudatused organisatsioonides, omandame teadmised, millised on tüüpprobleemid seoses virtuaal- ja kaugtööga ning praktilised oskused, kuidas nendega toime tulla ning millised töökorralduslikud ja juhtimisvõtted sobivad kaasaegsesse organisatsiooni. Räägime ka paindliku tööaja ja –koha rakendamise tööõiguslikest aspektidest ning praktilistest näidetest lepingu kujundamiseks hilisemate vaidluste vältimiseks.

Sihtgrupp:
Personalijuhid ja –spetsialistid, tipp- ja keskastmejuhid ning –spetsialistid, kes peavad nii klientide kui kolleegidega tegema koostööd kauge vahemaa tagant ja/või rakendama organisatsioonis paindlikke töövorme, kasutades omavaheliseks suhtlemiseks erinevaid info-ja kommunikatsioonitehnoloogia vahendeid.

Programm:

  • 9.45- 10.00 Kogunemine ja hommikukohv
  • 10.00-11.30 Millist kasu saavad organisatsioon  ja töötaja paindlikest töövormidest?
    Gerda Mihhailova, Tartu Ülikooli Pärnu kolledži juhtimise lektor

    • Organisatsiooni edukuse uus ja vana paradigma ning milliseid muutuseid toovad need kaasa juhtimises?
    • Olulisemad märksõnad kaasaegses töökeskkonnas:  info- ja kommunikatsioonitehnoloogia (IKT), virtuaalmeeskond, kaugtöö, kodukontor jt
    • Millised on virtuaalmeeskondade kasutamise põhjused ja eelised?
    • Millised on tüüprobleemid, mis tekivad minnes tavatöölt üle virtuaal- või kaugtööle ja kuidas nendega toime tulla?
  • 11.30-11.45 Kohvipaus
  • 11.45-13.15 Millised on virtuaal- ja kaugtööks sobilikud juhtimis- ja koostöövõtted?
    Gerda Mihhailova, Tartu Ülikooli Pärnu kolledži juhtimise lektor

    • Millised on tava- ja virtuaalmeeskondade erinevused?
    • Kuidas valmistada organisatsiooni ja töötajaid ette kaugtööks?
    • Kuidas motiveerida kaugtöötajaid?
    • Nõuanded edu saavutamiseks virtuaalmeeskonna kasutamisel
  • 13.15-14.00 Lõuna
  • 14.00-15.30 Millised on faktilised eeldused ja töölepingu seaduse õiguslikud tagatised kaugtöö kohaldamiseks?
    Gaabriel Tavits, Tartu Ülikooli Õigusteaduskonna  dotsent  ja  Õigusbüroo PACTA vandeadvokaat

    • Kuidas kujundada töölepingut, kui soovitakse kaugtööd kohaldada?
    • Kaugtöö kohaldamise probleemid: tööaeg, töövahendid, töötervishoiu ja tööohutuse nõuded
    • Tööinspektsiooni pädevus Korrakaitse seaduse alusel
  • Paindlik tööaeg – kuidas seda kohaldada?
    • Mida saab ja võib töölepingus kokku leppida?
    • Mis juhtub siis, kui kokkulepe puudub?
  • Töötegemise koht paindliku töötegemise viis korral
    • Kui töötaja töötab mitmes erinevas kohas.
    • Millal kohaldub töölepingu seaduse eeldus töötegemise koha osas?
    • Lepingu tõlgendamine ning poolte tahte väljaselgitamine.
  • Praktilised näited lepingu kujundamiseks, et vältida hilisemaid vaidlusi
  • 15.30-16.15 Praktikult praktikule: Kuidas korraldatakse kaugtööd SA Innoves?
    Birgit Lao, SA Innove, juhatuse esimees

Meetodid:
Interaktiivne loeng, lühiõppefilm, praktiline loovmäng, arutelu

Õpiväljundid:
Koolituse tulemusena osaleja:

  • teab erinevaid paindlike töövormide liike ning nende tööõiguslikke eripärasid;
  • teab, kuidas teha koostööd ja juhtida inimesi, kellega ei kohtuta igapäevaselt silmast-silma;
  • oskab ära tunda ja vältida info- ja kommunikatsioonitehnoloogia (IKT) poolt vahendatud kommunikatsioonist tulenevaid suhtlemishäireid ning valida ülesande täitmiseks sobivad IKT vahendid;
  • oskab planeerida meeskonnatööd kaug- või virtuaaltöö vormis ning on võimeline koostama virtuaalmeeskonna tööks sobivad koostöö- ja käitumisreeglid;
  • oskab kujundada töölepingut kaugtöö ja paindliku tööaja kohaldamiseks.

Koolitajad:
Gerda Mihhailova, Tartu Ülikooli Pärnu kolledži juhtimise lektor
Koolitaja Gerda Mihhailova töötab TÜ Pärnu kolledžis juhtimise lektori ning „Teenuste disaini ja juhtimise“ magistrikava programmijuhina. Tema õppe- ja teadustöö keskendub personali juhtimise ja teenuste disaini temaatikale. Täiendkoolituste valdkondadeks on üld- ja personali juhtimine, strateegiline juhtimine ja teenuste disain. Teadustöös ning doktoritöö uuringus keskendub kaasagsetele juhtimisvõtetele ehk virtuaal- ja kaugtöö juhtimise spetsiifikale teenindusorganisatsioonides.

Kristi Sild tegutseb advokaadina alates 1998. aastast ja on Advokaadibüroos LEXTAL partner. Ta tegeleb töö- ja äriõigusega ning nõustab kliente igapäevaselt kõikides õiguslikes küsimustes, mis seonduvad inimeste kaasamise, juhtimise ja motiveerimisega ning muudes töö- ja teenistussuhetega seotud küsimustes. On aidanud sõlmida hulgaliselt ärisaladuse kaitse ja konkurentsikeeldude kokkuleppeid, samuti on ta esindanud kliente paljudes vaidlustes, mis puudutavad konkurentsikeelu või ärisaladuse hoidmise kohustuse rikkumist. Kristi on Eesti Advokatuuri tööõiguse komisjoni liige. Lisaks on ta Äripäeva Tööõiguse teabevara peatoimetaja ja vastab tööõigusega seotud küsimustele Äripäeva veebipõhises nõuandekeskuses, samuti CV Keskuse blogis.

Kristiina Lõhmus
Kristiina on 10-aastase panganduskogemusega ning tegelenud nii kliendisuhete juhtimise kui ka erinevate personali teemadega. Tema tänane töö on olla strateegiliseks HR partneriks SEB Panga Baltikumi äriarenduse ning turunduse ja kommunikatsiooni valdkonna juhtidele ning koordineerida ja arendada erinevaid personaliarenguprogramme. On lõpetanud Tartu Ülikoolis magistriõpingud rahanduse suunal ning täna viib ise õpetajana läbi rahatarkuse tunde üldhariduskoolides. Enda suurimateks saavutuseks peab SEB parima kliendihalduri tiitlit, Digiakadeemia võitu Eesti Parima Personaliprojekti konkursil aastal 2019 ning võimalust olla kolleegidele mentoriks. Teda inspireerib töötamine inimestega, armastab väljakutseid ning hindab kõrgelt innovatsiooni ja elukestvat õpet.

Küsin koolituse kohta lisainfot

Koolitusfirma tutvustus

Koolitusfirma Excellence viitab nõudlikele eetilistele ja kvalitatiivsetele kriteeriumitele ning ambitsioonikatele eesmärkidele Koolitus- ja Arenduskeskuse tegevuses, teeninduses ja teenustes. See on teenus, mis ületab tavapäraseid standardeid pakkudes organisatsioonidele paindlikke personali arengu toetamise võimalusi. Loen koolitusfirma kohta veel...

Osalen koolitusel

Kaug- ja virtuaaltöö: kuidas teha koostööd ja juhtida inimesi, kui nad asuvad minust eemal?

NB! Hetkel ei ole koolitusel aktiivset toimumisaega.
Kui soovid, et teavitaksime Sind, kui see või mõni sarnane koolitus taas toimumas on, siis palun jäta meile oma kontaktandmed ja täpsem soov.
Soovin teavitust kuni kuu jooksul.