Kõik koolitused ühest kohast!

tk
Tagasi

Kogemusnõustaja baaskoolitus

Koolituse eesmärk on valmistada ette kogemusnõustaja, kes pakub sarnase kogemusega inimesele kogemuspõhist emotsionaalset-, sotsiaalset- ja/ või praktilist tuge.

Sihtgrupp
Inimesed, kes soovivad tööle asuda kogemusnõustajana

Koolituse sisu:

  • Ravi-, rehabilitatsiooni- ja toetavate teenuste süsteem ja olemus 4 tundi
  • Sissejuhatus kogemusnõustamisse 2,5 tundi
  • Nõustamise alused, nõustamiseetika 5,5 tundi
  • Nõustaja eneseteadlikkus, eneserefleksiooni alused 8 tundi
  • Isikliku taastumiskogemuse analüüs 12 tundi
  • Esmased nõustamisoskused ja -tehnikad 33 tundi
  • Baasteadmised ja -oskused kriisitöös 15 tundi
  • Baasteadmised ja -oskused grupitöös 15 tundi
  • Praktika teenuseosutaja juhendamisel 30 tundi
  • Praktika juhendamine koolitaja poolt (individuaalselt ja/või grupis) 26 tundi
  • Iseseisev töö õppekirjandusega, taastumisloo kirjalik läbitöötamine, praktikapäeviku täitmine ja eneserefleksioon 38 tundi
  • Lõputöö 8 tundi

Õpiväljundid
Koolituse läbinu:

  • Omab ülevaadet kogemusnõustamise taustast ja vajadustest ühiskonnas;
  • Kasutab nii individuaal kui ka grupitöös nõustamisoskuseid ja – tehnikaid, lähtudes nõustamistöö põhialustest ja nõustamiseetikat;
  • Tegeleb eneseanalüüsi ja -refleksiooniga;
  • Tunneb seonduva valdkonna taastumiskäsitusi ja seostab neid isikliku kogemusega;
  • Rakendab töös kriisisekkumise põhitehnikaid

Vaata ka koolituse õppekava

Koolitajad:
Ene Vinter-van Vierssen on lõpetanud Tartu Riiklik Ülikooli psühholoogia eriala psühholoogi ja õpetaja kvalifikatsiooniga, haridus on võrdne magistrikraadiga. Omab pikaajalist kogemust psühholoogilise nõustajana ja koolitajana (tööklubid, motivatsioonikoolitused, ettevõtlusklubid). On andnud panuse koolitusmetoodika ja koolitusmaterjalide loomiseks töötute aktiviseerimiseks.

Ingrid Tiido
Igapäevaselt töötan psühholoogina. Olen läbinud 2,5 aastase superviisori ja coachi väljaõppe (International Supervision and Coaching Institute) ning oman rahvusvahelisele standardile ANSE vastava kvalifikatsiooni sertifikaati. 2016.a. õppisin perelepitajaks ning olen kutseline perelepitaja. Oman pikaaegset avaliku sektori töökogemust sotsiaalhoolekande valdkonnas. Kogemusnõustaja koolitajana olen mina refleksiooni ja supervisiooniusku- töös inimestega me ise olemegi tööriist ja et olla kliendi jaoks kasulik, olla ise tasakaalus- on meie, kui nõustaja vastutus.

Kaili Ploom-Zilmer on tegelenud vaimse tervise probleemide ja psühholoogilise heaolu ning eneseteostuse alase nõustamisega üle 15. aasta. Ta omab psühholoogia alast haridust Tartu Ülikoolist ning töötab Tallinna Tugikeskuses Juks rehabilitatsiooni osakonnas osakonna juhina ja psühholoogina. Kailil on nõustamiskogemus nii psüühiliste probleemide-, hariduspsühholoogia-, karjäärplaneerimise- kui sõltuvusnõustamise valdkonnas. Kaili aitab psühholoogina aktiveerida ressursse toimetulekuks stressiga, elukriisidega kui ka igapäevaprobleemidega, et realiseerida oma potentsiaali ning leida suuremat psüühilist heaolu. Kaili tegeleb ka koolitustegevusega, edasi andes oma teadmisi ja kogemust psüühiliste probleemidega inimestega töötamise valdkonnas.

Katrin Hauk on psühholoog-suhtlemistreener, lõpetanud Tartu Riikliku Ülikooli psühholoogia eriala, omab 20-aastast töökogemust koolitajana.  Alates 2011 on Katrin holistilise regressiooni terapeut.

Leelo Saar omandas 2013. aastal bakalaureusekraadi ajakirjanduse ja suhtekorralduse erialal. Ta omab Personalijuht, tase 6 kutsetunnistust. Koolitajana on ta töötanud alates aastast 2015 peamiselt personalitöö kursuste raames. Igapäevaelus on ta personalitöö praktik ja töötab personalijuhina 100+ töötajaga IT valdkonna ettevõttes, rahvusvahelises meeskonnas. (Eestis 100+, USA 200+ töötajat)
Leelo on läbinud Täiskasvanute koolitaja koolituse ning Kogemusnõustaja baaskoolituse. Erialaselt täiendab ta end enim personalivaldkonnas. Leelo kuulub nii Personalijuhtimise ühingusse kui ka Eesti HR Seltsi, kus ta on väikestviisi Lõuna-Eesti regiooni keeltekohviku idee eestvedaja ja seltsi vabatahtlik.
Ennast iseloomustades meeldib Leelole mõtteviis: “Ole ise see muutus, mida näha soovid!”

Maiken Jaanisk (MSc, psühholoogia) on õppinud ämmaemandust, psühholoogiat, sotsiaaltööd ja hooldustööd. Aastast 2000 aktiivne koolitaja meeskonnatöö, suhtlemise-, arengu- ja kriisipsühholoogia, kliinilise psühholoogia, geriaatria ja erivajadustega inimeste toetamise teemadel. Psühholoogina alustas tööd Tartu Vanglas selle tegevuse alguses. Aastast 2004 Tartu Tervishoiu Kõrgkoolis psühholoogia õppejõud. Aastatel 2007-2019 Tervishoiu Kõrgkoolis kvaliteedijuht. Aastast 2017 omab hooldustöötaja kutsetunnistust, tase 4. Aastast 2019 Tartu Tervishoiu Kõrgkoolis tegevusjuhendajate juhtiv-õpetaja. Osalenud paljudes arendusprojektides ja programmides, e-kursuste, õppekavade, koolitusmaterjalide väljatöötamises ja koostamises. Üle 20 aasta aktiivne psühholoog-nõustaja. Nõustamise teemad on peamiselt: igapäevaelu probleemid, suhete ja vaimse tervise probleemid, kriisinõustamine ja traumaga toimetulek, eneseanalüüs ja alateadvuse roll meie käitumisele.

Sirli Peterson õpib sotsioloogia doktorantuuris ning on lepinguline koolitaja koolituskeskuses Luwi lapsehoidjatele ja tugiisikuks soovijatele. Aastatel 2001-2013 töötanud Tartu Linnavalitsuse sotsiaalabi osakonnas, millest 2006-2013 lastekaitseteenistuse juhatajana. Aastatel 2013-2018 SA Tartu Perekodu Käopesa juhatajana, seejärel aasta Sotsiaalkindlustusametis kohalike omavalitsuste nõustamisüksuse projektijuhina. Ta on lõpetanud Tartu Ülikoolis 2001 sotsiaaltöö eriala, 2004. aastal omandanud sotsiaaltöö- ja sotsiaalpoliitika erialal magistrikraadi.

Triinu Pajuri lõpetas Tartu Ülikooli sotsiaalpedagoogika eriala 2003. aastal. Enne seda õppis ja töötas Soomes, Ravipedagoogilises Seminaris ja elas aasta erivajadustega lastele mõeldud kogukonnas Sylvia Koti. Eestisse tagasi tulles oli ta üheks Tallinna erivajadustega lastele mõeldud Mari Kooli asutajaks, kus töötas 3 aastat klassiõpetajana. Tartu Maarja koolis töötas erivajadustega lastega kasvataja-, õpetaja- ja abiõpetajana 7 aastat ja kuulus Maarja Küla sihtasutuse nõukogusse. Seejärel töötas täiskasvanud erivajadustega inimeste tegevusjuhendaja – eripedagoogina 6 aastat Tartu Maarja Tugikeskuses. Tugikeskuses töötades oli ka kvaliteedijuht asutusele EQUASS kvaliteedimärgi taotlemisel. 3 aastat on ta töötanud parandusõppe õpetajana Tartu Waldorfgümnaasiumis. Lisaks on Triinu Moreno Keskuses õppinud kovisiooni meetodeid. Oma töökogemustest erivajadustega inimestega on ta kirjutanud raamatu Eriline maailm (2018). Viimased kolm aastat on ta koolitanud Tartu Tervishoiu Kõrgkoolis tegevusjuhendajaid teemal Aktiviseerivad ja teraapilised tegevused ja Koolituskeskuses Luwi tugiisikuid ja tegevusjuhendajaid.

Ülle Lepik on lõpetanud Tartu Ülikooli psühholoogia erialal. Lisaks on täiendanud end kutsenõustamise, kognitiiv-käitumisteraapia, psühhoanalüütilise psühhoteraapia ja psühhosotsiaalse rehabilitatsiooni erialadel. Alates 1996. a on osalenud erinevates Eesti sotsiaal- ja rehabilitatsiooniteenuste arengu projektides, s.h. PITRA 1, PITRA 2, “Rehabilitatsioonimeeskondade koolituse metoodilise baasi, juhiste ja töövahendite väljatöötamine ning rehabilitatsioonimeeskondade koolitamine.”
Ta on täiendanud end koolitajana 2009. a Tartu Ülikooli Pärnu Kolledžis täienduskoolitusprogrammis “Rehabilitatsioonimeeskondade spetsialistide koolitajate koolitus” ja rehabilitatsiooni erialal 2015. a Tartu Ülikoolis “Sotsiaalse rehabilitatsiooni protsessi” koolitusel. On täiendanud teadmisi ja oskusi rehabilitatsiooni valdkonnas 2022. a Tartu Tervise Kõrgkoolis koolitusel “RFK ja selle kasutamise taastusravis ja rehabilitatsioonivaldkonnas.”
Ta on psühholoog, koolitaja, psühhoanalüütilise psühhoteraapia laste psühhoterapeut. Hetkel töötab Ülle E.G.U. Erapraksises psühholoogina ja osaleb erinevates koolitusprojektides. Tänu pikale koolitamiskogemusele on ta omandanud täiskasvanute koolitamiseks vajaliku pädevuse. Alates 1988. aastast on ta pidevalt viinud läbi täiendkoolitusi erivajadusega inimestega töötavatele spetsialistidele ja erivajadusega inimestele taastumise, sotsiaalsete oskuste ja sotsiaalse rehabilitatsiooni alal.

Lisainfo

  • Koolituse maht: 197 tundi sh 103 tundi auditoorset, 56 tundi praktilist ja 38 tundi iseseisvat tööd
  • Iseseisva tööna (38 tundi) vormistab õppija kirjaliku struktureeritud eneserefleksiooni ja klienditöö analüüsi (praktikast).
  • Koolituse hind sisaldab tasu juhendatud praktika eest praktikaasutusele, paljundatud materjale ja kohvipause.
  • Koolituse läbinutele väljastatakse koolituse lõputunnistus.

Koolitusele kandideerimine:

  • Koolitusele kandideerimiseks tuleb esitada motivatsioonikiri (maksimaalselt 1 lehekülg), kus on kirjeldatud osaleja läbitud kogemust  (valdkond) ning taastumisprotsessi ning põhjendust, miks on selle koolituse läbimine oluline. Soovi korral võib lisada soovituskirja ja/või CV
  • Teiseks toimub grupiintervjuu. veebikeskkonnas Zoom. Individuaalselt ei intervjuuerita.
  • Täpsem info koolitusele pääsemise kohta edastatakse igale kandideerijale eraldi.
  • Koolitusele registreerimine ei kindlusta kohta koolitusel.

Küsin koolituse kohta lisainfot

Koolitusfirma tutvustus

Luwi Koolituskeskus. Koolitame haridustöötajaid, lapsehoidjaid, hooldustöötajaid, tugiisikuid, tegevusjuhendajaid ja kogemusnõustajaid. Pakume esmaabi ja tööohutuse täiend- ja väljaõppekoolitusi. Koolitusi korraldatakse koostöös Koolituskeskusega Reiting. Loen koolitusfirma kohta veel...

Osalen koolitusel

Kogemusnõustaja baaskoolitus