Kõik koolitused ühest kohast!

tk
Tagasi

Kuidas esitada oma lugu meedias?

Koolituse eesmärk on anda teadmised ajakirjanduse toimimisest ning oskused oma lugu kirjalikus vormis meeldejäävalt esitada.

Viimase kahe aasta jooksul on ettevõtted hoogsalt hakanud meediaväljaannetes avaldama tekste, mille eesmärk on turundada oma ettevõtet, teenust või toodet. Neid märgistatakse sõnaga „sisuturundus“ ja seda võimalust peetakse bännerreklaamiga võrreldes tulemuslikumaks turunduskanaliks, mille populaarsus lähiaastatel kiiresti kasvab. Sisuturundustekstide võlu seisneb oskuses jutustada potentsiaalsetele klientidele oma lugu, tekitada diskussiooni, luua uudiseid ja kanda edasi oma väärtuseid.

Oma loo või sõnumiga mõjule pääsemiseks ei piisa vaid selle avaldamisest. Sisuturunduslugu peab olema kirjutatud nii, et suur hulk sihtgrupist seda märkaks, loeks ja tegutseks. Lähtudes ajakirjanduslike tekstide nagu uudis- ja arvamuslugu kriteeriumidest, on võimalik kirjutada meeldejäävaid sisuturundusartikleid.

Koolitusel osalenu mõistab hea teksti kirjutamise põhitõdesid, kuidas meedia toimib ja kuidas viia oma lugu massideni.

Koolitusele on oodatud
Ettevõtjad, turundus- ja kommunikatsioonijuhid ja spetsialistid ning kõik, kes soovivad õppida, kuidas ära tunda või ise kirjutada veenvaid ja meeldejäävaid (sisuturundus)tekste.

Koolituse tulemused
Koolitusel osalenu

  • Mõistab, kuidas meedia toimib ja kuidas viia oma lugu massideni
  • Teab uudis- ja arvamusloo kriteeriume ning oskab neid artiklite kirjutamisel kasutada
  • Teab, kuidas formuleerida häid argumente ning nende abil teisi veenda
  • Oskab paremini analüüsida, sisuturundusartikli kvaliteeti ja mõjukust

Koolituse tulemuste saavutamist hinnatakse arutelude ja praktiliste tööde käigus. Koolituse läbinu saab Täiskasvanu koolituse seadusele vastava tunnistuse tulemuste saavutamise kohta.

Koolituse läbiviimise põhimõtted

Koolitusel vaheldub teooria praktiliste harjutustega. Teooria annab teadmised meedia toimimisest ja selle kasutamisest turunduskanalina. Kohapeal valmivad uudislugu, harjutatakse ratsionaalselt argumenteerimist, mille tulemusena valmib arvamusartikli struktuur.

Osalejad saavad koolituselt materjalid, mida on võimalik pärast koolitust abimaterjalina kasutada. Koolituse materjal sisaldab ka soovituslikku lisalugemist.

Soovi korral on osalejatel võimalik enne koolituse toimumist saata olemasolevaid sisuturundusartikleid, mida koolitusel osalejatega analüüsitakse.

Koolitus on osa Äripäeva Akadeemia ja Best Marketingi koostöös loodud 5-päevasest koolitusprogrammist “Sisuturunduse meistriklass

Koolituse sisu:

  • Massikommunikatsiooni teooria
    • Kuidas meedia toimib
    • Meedia erinevad žanrid
      Kasutatavad meetodid: loeng, arutelu
  • Uudise kirjutamise koolitus
    • Uuriskriteeriumite tutvustus
    • Pööratud püramiidi tehnika
    • Praktiline harjutus, kuidas voolavast jutustustest teha köitev uudislugu
      Kasutatavad meetodid: loeng, arutelu, praktiline töö
  • Arvamusartikli kirjutamise koolitus
    • Ratsionaalse argumenteerimise teooria
    • Argumentide otsimine ja hindamine
    • Kuidas tulla edukalt toime demagoogiaga?
    • Arvamusartikli struktuur
    • Pealkirjastamise kunst
      Kasutatavad meetodid: loeng, arutelu, praktiline töö
  • Kuidas muuta kehv tekst loetavaks?
    • Sisuturundusartiklite analüüs
    • Lihtsad võtted, kuidas kehv tekst muuta loetavaks
      Kasutatavad meetodid: loeng, arutelu, praktiline töö

Koolituse ajakava:

  • 09:45 -10:00 Kogunemine
  • 10:00 -11:30 Koolitus
  • 11:30 -11:45 Kohvipaus
  • 11:45 -13:15 Koolitus
  • 13:15 -14:00 Lõuna
  • 14:00 -15:30 Koolitus
  • 15:30 -15:45 Kohvipaus
  • 15:45 -17:00 Koolitus

Koolitajad:
Igor Rõtov
Äripäeva peadirektor ja kolumnist
Varasemalt on Igor olnud pikaaegne peatoimetaja ja omab paarikümneaastast kogemust ajakirjanike täiendkoolituste läbiviimisel. Igoril on pikaajaline kogemus meediaorganisatsioonide juhtimisel. Ta on olnud kaasatud meediaprojektidesse Rootsis, Soomes, Taanis, Venemaal, Ukrainas ja Hiinas. Ta on Eesti esindaja Euroopa äripressi assotsiatsioonis (European Business Press). Viimasel paaril aastal on Igor süvendatult tegelenud sisuturunduse temaatikaga ning juurutanud maailma parimaid praktikaid Äripäeva toodete juures. Igor on õppinud Tartu Ülikoolis ajakirjandust ning hiljem ka korduvalt osalenud külalislektorina meediatudengite õpetamisel.

Aivar Hundimägi
Äripäeva peatoimetaja asetäitja, kolumnist ja arvamusliider.
Aivar on pikaajalise ajakirjandus- ja juhtimiskogemusega. Töötab Äripäevas alates 1993. aastast. On lisaks ajakirjanikutööle juhtinud Äripäeva arvamustoimetust, uudistetoimetust, börsitoimetust, uurivat toimetust. Aivar on raamatute „Eesti turunduse kuningad ja narrid“ ning „Et valvekoer ei hammustaks“ autor ning raamatute „Raha ja vabadus“ ning „Võitlusse majanduslangusega“ üks autoritest. Kahel aastal on Aivari kirjutatud kolumnid valitud Eesti Ajalehtede Liidu korraldatud pressipreemia konkursil aasta parimaks arvamuslooks. Aivar on viinud läbi ka ajakirjanikele ning ettevõtete tipp- ja keskastme juhtidele suunatud koolitusi. Aivar on üks Vikerraadio saate „Rahva teenrid“ osalejatest ning kuulub Vikerraadio kommentaatorite ringi. Ta on Eesti ajakirjanike eneseregulatsiooni kogu Pressinõukogu liige.

Küsin koolituse kohta lisainfot

Koolitusfirma tutvustus

Äripäeva Akadeemia korraldab kõrgel tasemel koolitusi, mis aitavad ettevõtlikel inimestel, juhtidel ja võtmetöötajatel olla oma igapäevatöös edukamad ja tõhusamad. Pakume nii pikemaajalisi kui ühe- ja kahepäevaseid koolitusi erinevates valdkondades, nagu juhtimine, eneseareng, suhtlemisoskused, müük, finantsjuhtimine, projektijuhtimine jm. Loen koolitusfirma kohta veel...

Osalen koolitusel

Kuidas esitada oma lugu meedias?

NB! Hetkel ei ole koolitusel aktiivset toimumisaega.
Kui soovid, et teavitaksime Sind, kui see või mõni sarnane koolitus taas toimumas on, siis palun jäta meile oma kontaktandmed ja täpsem soov.
Soovin teavitust kuni kuu jooksul.