Kõik koolitused ühest kohast!

tk
Tagasi

Väikelapse kõne areng ja selle toetamine

Kõne ja kõnelise suhtlemise tähtsust lapse arengus ei saa alahinnata. Sellele toetub lapse hilisem areng – tema hakkamasaamise- ja õpioskused. Koolitusel saab lühiülevaate kõne arengust ja arengu võimalikest kõrvalekalletest. Keskendutakse lapse kõne arengu toetamisele kodus ja lastekollektiivis.

Sihtgrupp:
Täiendusõppeks lasteaiaõpetajatele ja õpetaja-abidele, lapsehoidjatele, laste-ja asenduskodude personalile, lapsevanematele. Kõigile, kes puutuvad kokku lapse kõne arengu jälgimise ja toetamisega.

Kursuse sisu:

  • Lühiülevaade lapse kõne arengu üldistest seaduspärasustest sünnist kooliminekuni:
    • erinevad võimalused lapse kõne arengu toetamiseks;
    • probleemid, mis võivad kõne arengut takistada;
    • kõnepuuded. Kuidas neid ära tunda? Kust ja millal otsida abi? Kuidas suhelda mitterääkiva lapsega?
    • kõne arengu toetamine vastavalt lapse vanusele.
  • Esmased kõne arengu eeldused kujunevad juba enne sündi. Esimene eluaasta kui otsustav aeg tajude ja kõneeelduste kujunemisel. 1-3-aastase lapse kõne areng ja selle toetamine. Vajalik abi kõne arengu probleemide korral.
  • 3-6-aastase lapse kõne areng ja selle toetamine. Õige häälduse kujunemine, suhtlemisoskus, tegevuste planeerimine kõne abil jm lapse arengut strateegiliselt mõjutavad faktorid. Kõne arengu puuded. Kust ja millal otsida abi?

Koolitaja:
Valli Vilu on koolieelikute kõne korrektsiooniga tegelenud juba üle kolme aastakümne ning seega ka kokku puutunud väga erinevate erivajadustega lastega. Logopeedi eriala omandas ta Tartu Ülikoolis ning oma koduülikooliga on seotud olnud aastakümneid (üliõpilaste juhendamine jm). Et oma teadmisi ja kogemusi laiemalt jagada, on Valli jaganud eksperthinnanguid ja pakkunud soovitusi lastevanematele ajakirjas Pere ja Kodu ning koostanud kogumiku Liisusalmid ja avaldanud kaks raamatut- Sõrmepere seiklused ja Pannkoogipidu, mida saab kasutada pereringis lapse kõne arengu soodustamiseks. Koolitajana on Valli tegutsenud üle kümne aasta.

Merle Ruzitš on lõpetanud Tallinna Ülikooli Pedagoogilises Seminaris lasteaiaõpetaja eriala 2002. aastal, omandanud Tartu Ülikooli bakalaureuseõppes eripedagoogika kutse (2008) ning õppinud lisaks logopeedia eriala. Tal on pikaajaline töökogemus lasteaias nii lasteaiaõpetajana kui ka logopeedina. Aastast 2016 on ta praktiseerinud klassi- ja aineõpetajana ning lisaks jätkanud tööd eripedagoogina ja HEV-koordinaatorina. Alates 2014. aastast on ta andnud täiskasvanutele loenguid ja erinevaid koolitusi. Tänu ligi 10 aasta pikkusele kogemusele koolitajana, on Merle omandanud täiskasvanute koolitamiseks vajaliku andragoogilise pädevuse.
Tema pikaajaline töö erinevas vanuses lastega, sh eriliste lastega, on andnud talle väärtuslikud kogemused, mida kolleegidele edasi anda. Praktikuna on kasulikud ja vajalikud näpunäited läbi põimunud vajalikust teoreetilisest baasist. Millised on lapse peamised arengusuunad ja vajadused erivanuses, kuidas märgata erivajadust, kuidas toetada, arendada ja õpetada lapsi, kuidas kaasata ja luua toetav keskkond ja tugisüsteemid lapse ümber-need on peamised teemad erivajadusega ja erilise lapse toetamisel.

Muu info:
Koolituse hind sisaldab paljundatud materjale ja kohvipause. Koolituse läbinutele väljastatakse tunnistus.

Küsin koolituse kohta lisainfot

Koolitusfirma tutvustus

Luwi Koolituskeskus. Koolitame haridustöötajaid, lapsehoidjaid, hooldustöötajaid, tugiisikuid, tegevusjuhendajaid ja kogemusnõustajaid. Pakume esmaabi ja tööohutuse täiend- ja väljaõppekoolitusi. Koolitusi korraldatakse koostöös Koolituskeskusega Reiting. Loen koolitusfirma kohta veel...

Osalen koolitusel

Väikelapse kõne areng ja selle toetamine