
YouTube sotsiaalmeedia turunduses
Kuidas kasutada Eesti populaarseimat brändi oma organisatsiooni turunduses?
YouTube on viimased kolm aastat Eesti populaarseim bränd, maailma tähtsaim videokeskkond, tähtsuselt teine otsingumootor ja sotsiaalmeediakanal, mida külastab rohkem inimesi kui Facebooki. Paraku 75% Eesti organisatsioonidest YouTube`i oma turundustegevustes ei kasuta.
YouTube kasutamine annab organisatsioonidele võimaluse oma tooteid ja teenuseid pikemaajalisemalt pildis hoida, otsingumootorites paremini välja tulla, brändi tuntust ja usaldust tõsta, toodete kasutamist õpetada ning korduma kippuvatele küsimustele vastata.
Koolituse eesmärgiks on õpetada, kuidas teadlikult planeerida ja toota vaatajale huvitavat videosisu YouTube’is.
Koolituse käigus valmib igal osalejal praktiline ning personaalne YouTube videoplaneerimise strateegiamaatriks, mida ta saab kasutada hiljem videosisu planeerimiseks ja tootmiseks või tellimiseks.
Koolitus pakub osalejatele võimalust omandada väärtuslikke teadmisi ja praktilisi oskusi videosisu iseseisvaks tootmiseks ning lihtsate ja loogiliste tehnikate rakendamiseks, et sellele suuremat tähelepanu saada. Koolitus rõhutab, et kuigi sotsiaalmeedia (sh YouTube) kasutamise peamine eesmärk on saada kliente, siis vaatajat mittehuvitavat sisu (eriti videosisu) ei ole mõtet toota.
Kuigi koolitus käsitleb lühidalt videosisu levitamist ka teistes sotsiaalmeedia kanalites (Facebook, Instagramm, Tik-Tok, LinkedIN), siis peamine eesmärk on selgitada YouTube tehnikaid.
Sihtgrupp:
Koolitusele on oodatud organisatsioonide (sotsiaalmeedia) turundusega tegelevad inimesed, kes kas ise loovad või tellivad videosisu, et õppida uusi ja praktilisi meetodeid, kuidas selles valdkonnas edukamaks saada.
Koolitus sobib Sulle juhul, kui vastad jaatavalt vähemalt ühele järgnevale küsimusele:
- Kas soovid osata oma organisatsiooni turundamiseks luua vaatajat huvitavat videosisu ja omada selleks pikaajalist plaani?
- Kas soovid mõista, kuidas Eesti populaarseimas kanalis, YouTube`s, paremini tähelepanu saada?
- Kas kasutad sotsiaalmeediat selleks, et saada inimesed sotsiaalmeediast ära?
- Kas soovid teada kuidas ise lihtsate vahenditega videosisu toota ning millest alustada?
Programm:
- 09:30 – 09:45 Kogunemine ja tervituskohv
- 09:45 – 11:30 Videoturundust ei ole olemas!
- Videoturundust ei ole olemas!
- Video kasutamine sotsiaalmeedia turunduses. Pilt, heli ja tekst.
- Virtuaalmaailmas äri tegemine füüsilise maailma näitel.
- Kolmandike ja kolmandiku reegel (PPA).
- Videoplaneerimise strateegiamaatriks.
- 11:30 – 11:45 Kohvipaus
- 11:45 – 13:15 Plaaneerimine: YouTube strateegiamaatriks
- 3×6 strateegiamaatriksi koostamine.
- Kolm stsenaariumit, kuus pealkirja. Tekst paberil ja helis.
- Milline on õige järjekord?
- Vaataja tähelepanu saamine ja hoidmine.
- Video lõpp ja eesmärk.
- Pilt enne videot. YouTube thumbnail (Canva).
- Vaatajate kalastamine. Õnge või võrguga?
- 13:15 – 14:00 Lõuna
- 14:00 – 15:30 Produtseerimine: Tähelepanu, võte!
- Kuidas saab stsenaariumist video?
- Kaamera, heli, valgus – mis on kõige tähtsam?
- 15 minutit montaaži Adobe Premiere Pro näitel.
- Ainult ühe keerulise efekti õpetus.
- Kattekaadrid ja taustamuusika.
- Platvormide erinevad formaadid, kuvasuhted, pikkus jne.
- 15:30 – 15:45 Kohvipaus
- 15:45 – 17:00 Avalikustamine: YouTube tehnikad
- YouTube kanali loomine/korrastamine ja brändimine (Canva).
- YouTube kanali aadress ja linkimine.
- Video kirjeldus, subtiitrid, kaardid, lingid ja lõpuekraan.
- Videote linkimine ja manustamine.
- YouTube video Google otsingutulemustes.
- YouTube analüütika tähtsaimad numbrid?
- YouTube videoreklaamid läbi Google Ads-i.
Koolituse tulemusena osaleja:
- teab milliseid võtteid kasutada, et olla YouTube`s paremini nähtav;
- tunneb optimeerimistehnikaid, et videod otsingumootorites paremini välja tuleks;
- oskab hinnata ja analüüsida olemasolevat loodud videosisu;
- on nõudlikum ja teadlikum videoteenuste tellimisel;
- teab, kuidas lihtsate vahenditega ja väikese eelarvega vaatajatele huvitavat videosisu toota.
Koolitusel käsitletavad teemad:
- Miks ja kuidas videot sotsiaalmeedias kasutada;
- YouTube videoplaneerimise maatriksi loomine;
- Videoprodutseerimise põhitõed;
- YouTube tehnikad.
Koolituse läbiviimise põhimõtted
- Koolitusel vaheldub teooria praktiliste harjutustega, kus soovi korral saab olla ka kaamera ees.
- Koolitusele peaks kaasa võtma sülearvuti, laadija ja mobiiltelefoni.
- Õpiväljundite saavutamist hinnatakse arutelude ja praktiliste ülesannete lahendamise käigus.
- Koolitusel osalejatel on võimalus kahe nädala jooksul peale koolitust saada tasuta konsultatsioon koolitajalt oma planeeritava videosisu kohta (kuni 1 akadeemiline tund).
Koolitaja:
Reigo Kimmel Youtube ekspert
Ta on lõpetanud TTÜ haldusjuhtimise bakalureuseõppe ning jätkanud magistriõpinguid Balti Filmi- ja Meediakooli ristmeedia õppesuunal. Videoproduktsiooni kogemust on ta sündmuste korraldajana saanud rahvusvahelises ettevõtetes (Drum&Louder, BalticEvent) ning üle 10-aasta on lisaks koolitustele pakkunud ka videote, sh otseülekannete tootmist. Reigo eestvedamisel tegi Eesti Rahvusringhääling oma esimese YouTube otseülekande 2014. aasta XXVI üldlaulupeost „Aja puudutus. Puudutuse aeg.“
Reigo Kimmel korraldas 2008. aastal ühe turundusprojekti raames Eestis, Lätis ja Leedus üheksa päevaga üle 150 muusikavideo tootmise. Kuigi videod said internetis kokku üle miljoni vaatamise, hindas produtsendi rollis olnud Reigo, et oleks saanud paremini. Sellest kogemusest inspireerituna tekkis tal mõte hakata ettevõtetele ja organisatsioonidele pakkuma YouTube koolitusi ja produktsiooniteenust. Reigo on oma teadmisi jaganud nii riigiasutustele kui ka suurematele ja väiksematele ettevõtetele, alates pankadest lõpetades kogukondlike MTÜ-dega.
„YouTube sotsiaalmeedia turunduses“ koolitusel räägib ta, kuidas Eesti populaarseimat brändi saab paremini kasutada turundustegevuses ning milliseid olulisi aspekte tuleks teada enne videosisu ise filmimist või teenuse sisseostmist.
Koolituse läbinutele väljastatakse tunnistus. Tunnistuse väljastamise eelduseks on terves mahus koolitusel osalemine ja õpiväljundite saavutamine. Õpiväljundite saavutamist hinnatakse praktiliste tööde käigus. Osalejale, kes õpiväljundeid saavutanud ei ole, väljastatakse soovi korral koolitusel osalemise kohta tõend.
Koolitusfirma tutvustus
Äripäeva Akadeemia korraldab kõrgel tasemel koolitusi, mis aitavad ettevõtlikel inimestel, juhtidel ja võtmetöötajatel olla oma igapäevatöös edukamad ja tõhusamad. Pakume nii pikemaajalisi kui ühe- ja kahepäevaseid koolitusi erinevates valdkondades, nagu juhtimine, eneseareng, suhtlemisoskused, müük, finantsjuhtimine, projektijuhtimine jm. Loen koolitusfirma kohta veel...