Kõik koolitused ühest kohast!

tk
Tagasi

Ehitusjuhi juhtimiskompetensi tõstmise arenguprogramm

Käesolev programm on suunatud inimeste eduka juhtimise olulisematele aspektidele. Koolituse käigus sooritavad kõik osalejad muuhulgas ka erinevaid isiksuse omaduste teste, millele saab individuaalselt tagasisidet. See võimaldab, ennast kui juhti paremini analüüsida, saada tagasisidet tugevustest ja veel arendamist vajavatest omadustest.

Arenguprogramm on hinnatud EEL’i kutsekomisjoni poolt ja annab kokku 36,5 TP (inseneri täiendõppe punkti).

Ehitusjuhid on oma töös tihedalt seotud erinevate ajutiste ja püsivate meeskondadega. Inimeste juhtimise-, keeruliste läbirääkimiste-, konfliktide lahendamise ja sujuva koostöö oskus on selles valdkonnas projektide ladusaks toimimiseks üliolulised.

Täiendõppe eesmärk on arendada juhi professionaalseid kompetentse. Programm koosneb 9. praktilisest online-õppepäevast, kus teoreetiline osa vaheldub praktiliste ülesannete sooritamisega nii individuaalselt kui grupis.

Sihtgrupp:
Oodatud on ehitusinsenerid, ehituse projekti- ja objektijuhid, ehitusfirmade juhid, ehitusjärelevalvega tegelevad inimesed ja samuti juhid ning keskastmejuhid teistest valdkondadest, kes soovivad arendada inimeste juhtimisalaseid kompetentse.

Programm:

  1. Õppepäev: Juhtidele esitatavad nõuded (4,7 TP)
    • Teoreetiline osa – juhile esitatavad nõuded: juhtimistsükkel (planeerimine, organiseerimine, motiveerimine, kontrollimine), professionaalse projektijuhi teadmised/oskused/võimekused, töö analüüs, õigused, kohustused, vastutus
    • Praktiline õppus – rühmatöö: töö analüüs (sh vastutus), ametijuhendite täpsustamine, projektijuhile vajalike erinevate teadmiste/oskuste/võimekuste hindamine, iseenda juhtimisalaste kompetentside hindamine ja võrdlemine USA vastava valdkonna juhtide kompetentsidega (O’NET alusel)
    • Kodutöö – tööpsühholoogia test:
    • Tööalase vastutuse test (individuaalne) https://www.pekonsult.ee/testid/Vastutus%20ET.pdf
  2. Õppepäev: Tööhoiakute kujundamine (4,5 TP)
    • Teoreetiline osa –olulisemad tööalased hoiakud (major job attitudes) ja tööalaste hoiakute kujundamine endal ja alluvatel: isiklik vastutus, tööga seotus (engagement), pühendumus (committment), identiteet (organizational identity), organisatsiooni kodanikuna käitumine (organizational citizenship behaviour).
      • Hoiaku muutmine (sh manipuleerimine).
      • Probleemid koostöös teiste allüksustega (pühendumuse 2017.a. uuringu tulemustel põhinev)
    • Praktiline õppus – (a) ümarlauad grupitööks: juhtimiskaasuste analüüs ja lahendamine; (b) teiste allüksustega koostöö probleemid
    • Kodutöö – tööpsühholoogia test: Juhi isiksuse omadused (CMPS-testi modifikatsioon, individuaalne test) https://www.pekonsult.ee/testid/CMPS%20ET.pdf
  3. Õppepäev: Meeskonnatöö treening (4,0 TP)
    • Teoreetiline osa – meeskond: moodustamine, meeskonnatööks sobivad ülesanded, sünergia tekkimine, meeskonnaliikmete (sh juhi) rollid meeskonnatöös, juhtimisstiil meeskonnatöös, meeskonna areng
    • Praktiline õppus – meeskonnatöö treening (paralleelselt kahes grupis)
    • Kodutöö – tööpsühholoogia testid: Juhtimisstiili test (individuaalne) https://www.pekonsult.ee/testid/msi.php
    • Digiõpe “Meeskonnatöö” https://www.pekonsult.ee/digi/meeskonnatoo.htm
  4. Õppepäev: Töömotivatsioon (4,5 TP)
    • Teoreetiline osa – kuidas motiveerida iseennast, kuidas motiveerida alluvaid, organisatsiooni eesmärgid ja isiklikud eesmärgid, realistlike eesmärkide püstitamine, proriteetsed eesmaärgid (Kepneri meetodil prioriteetide määramaine), juhi eksitused, kiitus, laitus, karistamine, konstruktiivne tagasiside, töö tulemuslikkus sõltub teadmistest/oskustest/võimekustest, motivatsioonist ja võimalusest
    • Praktiline õppus – ümarlauad grupitööks: motivatsioonivestlus alluvaga (juhtimiskaasuste analüüs ja lahendamine)
    • Kodutöö – tööpsühholoogia test
    • Tajutud töö tulemuslikkuse test https://www.pekonsult.ee/testid/PERCEIVED%20PERFORMANCE%20ET.pdf
    • Digiõpe “Muutuste juhtimine” https://www.pekonsult.ee/digi/muutuste_juhtimine.htm
  5. Õppepäev: Suhtlemisalane kompetentsus (4,0 TP)
    • Teoreetiline osa – (a) suhtlemisalane kompetentsus, kommunikatsiooni vead, suhtlemispartneri probleemi formuleerimine, probleemi lahendamine, (b) “raske” alluv/klient ja temaga toimetulek, (c) konfliktide lahendamine: võit-kaotus, ignoreerimine, kompromiss, nõustumine, intriigid, kuulujutud, (d) enesekehtestamine: kehtestav ja mittekehtestav käitumine, agressiivne käitumine, keeldumine
    • Praktiline õppus – kommunikatsiooni vea tekkimine: näitlik eksperiment kuulujutu levimisest, ümarlauad grupitööks: a,b,c,d teoreetilise osa teemade juhtimiskaasuste analüüs ja lahendamine, vajadusel videokaasused (analüüs)
    • Kodutöö – tööpsühholoogia test
    • Tööga seotud sotsiaalsete oskuste test (individuaalne) https://www.pekonsult.ee/testid/SOCIAL%20SKILLS%20ET.pdf
    • Digiõpe “Kliendikesksus” https://www.pekonsult.ee/digi/teenindamine.htm
  6. Õppepäev: Tööelu kvaliteet (3,5 TP)
    • Teoreetiline osa – (a) elukvaliteet ja tööelu kvaliteet, (b) psühhosotsiaalsed ohutegurid tööl, (c) tööstress, tööstressiga toimetuleku strateegiad (sh enesejuhtimine, aja juhtimine, töö- ja pereelu tasakaalu loomine, “kultuurivitamiinid” jms)
    • Praktiline õppus – individuaalne töö tööstressiga toimetuleku võimaluste leidmine, plaani koostamineindividuaalsete testi tulemuste analüüs ja nõustamine
    • Kodutööd – (a) isiklike/tööalaste probleemide audit Kepneri meetodil prioriteetide määramine, (b) aja juhtimise audit, (c) tööpsühholoogia testid.
    • Digiõpe “Tööstress” https://www.pekonsult.ee/digi/stress.htm
  7. Õppepäev: Produktiivne ja mitteproduktiivne käitumine tööl (3,5 TP)
    • Teoreetiline osa: produktiivne (tulemuslik) käitumine tööl ja mitteproduktiivne (mittetulemuslik) käitumine tööl, absenteeism ja presenteeism, hilinemine, kiusamine, seksuaalne ahistamine ja kiusamise muud vormid, vargused, sõltuvushäired (alkohol, mängurlus jms), sabotaaz, küberlogelemine, ebaefektiivne töö, tähtaegadest/ lubadustest mittekinnipidamine, ebakorrektsus, hoolimatus, lohakus.
    • Praktiline õppus – ümarlauad grupitööks: juhtimiskaasuste analüüs ja lahendamine
    • Kodutööd – tööpsühholoogia test
  8. Õppepäev: Mentori kompetentsid (4,8 TP)
    • Teoreetiline osa – Mentorprotsessi olemus. Mentorsuhe ja mentorprogramm. Rollid ja funktsioonid mentorluses. Mentorluse vormid, mudelid ja metoodika. Mentori tööriistakohver. Eneseanalüüs.
    • Praktiline õppus – rühmatöö: praktiline juhendamine (sh tulemuse analüüs), juhendamise planeerimine (kes teeb mida teeb, millal teeb)
    • Kodutöö – digiõpe “Juhendamine” (1.5 tundi) https://www.pekonsult.ee/didaktika/didaktika3.htm
  9. Õppepäev: Juhi eetika (3,0 TP)
    • Teoreetiline osa – juhi eetilised põhimõtted kas aitavad kaasa või takistavad ettevõtte efektiivsusele ja püstitatud eesmärkide saavutamisele
    • Praktiline õppus – juhtumite analüüs: dilemmaolukordade lahendamine läbi praktiliste juhtumianalüüside

Koolituse läbinu teab muuhulgas praktilises võtmes järgnevatest teemadest:

  • planeerimine, organiseerimine, motiveerimine, kontrollimine, töö analüüs, vastutus
  • tööalaste hoiakute kujundamine ja vajadusel muutmine
  • meeskonna moodustamine, meeskonnas sünergia loomine, meeskonna areng, rollid, juhtimisstiil
  • konstruktiivne tagasisidestamine, motiveerimine, töö tulemuslikkus
  • suhtlemisalane kompetentsus sh levinumad kommunikatsioonivead
  • keerulise kliendi/alluvaga toimetulek
  • enesekehtestamine, konfliktide lahendamine,
  • psühhosotsiaalsed ohutegurid tööl
  • tööstressiga toimetulek, tööalaste probleemide audit
  • produktiivne ja mitteproduktiivne käitumine tööl, küberlogelemine, hilinemine, sõltuvused, vargused, kiusamine
  • mentori kompetentsid
  • jpm

Osalejad saavad personaalselt vastused enda küsimustele. Kursus lõpeb elektroonilise kirjaliku arvestusega. Tunnistuse saavad kõik, kes on läbinud 8 päeva 9-st ja teinud kirjaliku arvestuse

Töö toimub väikestes gruppides ja kohtade arv on piiratud!

Koolitaja:
prof emer. Mare Teichmann
Tallinna Tehnikaülikooli emeriitprofessor, psühholoog; PE Konsult, juhataja
Mare Teichmann on psühholoogia emeriitprofessor, Tallinna Tehnikaülikooli psühholoogia õppetooli asutaja, tööstuspsühholoogia instituudi asutaja. Mare peamised uurimisvaldkonnad on tööstress, psühhosotsiaalsed tegurid tööl, elukvaliteet, sh. tööelu kvaliteet, tööga seotud kontrollkese ning teised töö ja juhtimisega seotud psühholoogilised probleemid. E-õppe ja e-testimise lahenduste pioneer Eestis. Paralleelselt akadeemilise tööga on ta rakendanud PE Konsult tegevjuhina teaduspõhiseid teadmisi ja psühholoogilisi meetodeid praktikas. Lisaks loengutele ja konsultatsioonidele on tema juhtimisel välja töötatud testid erinevate tööl esinevate psühhosotsiaalsete tegurite ning nendega seotud riskide mõõtmiseks ja hindamiseks. Aastatel 1980–1989 oli Mare Teichmann ENSV Teaduste Akadeemia Eksperimentaalse ja Kliinilise Meditsiini Instituudi (praegu Tervise Arengu Instituut) kutsepatoloogia osakonna teadur. 1988. aastast töötab ta Tallinna Tehnikaülikoolis. Mare Teichmann on psühholoogiaprofessor, Tallinna Tehnikaülikooli psühholoogia õppetooli asutaja (1992), tööstuspsühholoogia instituudi asutaja ja direktor (2009), nüüd emeriitprofessor. Töötanud järgmistel ametikohtadel: * Tallinna Tehnikaülikooli psühholoogia professor ja -õppetooli juhataja (1992). * Tallinna Tehnikaülikooli tööstuspsühholoogia instituudi direktor (2009). Mare Teichmann on külalisprofessorina õpetanud paljudes ülikoolides, sealhulgas Helsingi Ülikoolis, Oslo Ülikoolis, Viini Ülikoolis, Valencia Ülikoolis, Cambridge’i Ülikoolis, Sevilla Ülikoolis, Sileesia Ülikoolis, Grenoble’i Ülikoolis. Lisaks on ta AS PE Konsult juhataja (1996).

Küsin koolituse kohta lisainfot

Koolitusfirma tutvustus

Eesti Koolitus- ja Konverentsikeskus korraldab konverentse ja koolitusi, mille sisu loomisel keskendutakse ennekõike kliendi ootustele ning rahulolule. Loome aastas ligikaudu poolsada originaalset koolitust ning kümmekond visiooni- ja erialakonverentsi. Loen koolitusfirma kohta veel...

Osalen koolitusel

Ehitusjuhi juhtimiskompetensi tõstmise arenguprogramm

NB! Hetkel ei ole koolitusel aktiivset toimumisaega.
Kui soovid, et teavitaksime Sind, kui see või mõni sarnane koolitus taas toimumas on, siis palun jäta meile oma kontaktandmed ja täpsem soov.
Soovin teavitust kuni kuu jooksul.