Kõik koolitused ühest kohast!

tk
Tagasi

Kaevetööd ja teedeehitus

Koolituse käigus käsitleme kaevetööde spetsiifikat ning seome selle teedeehituse nõuete, tehnoloogiate ja tehniliste aspektidega. Koolitusel saavad osalejad teadmisi kaevetööde ja kaevetöödega seonduvate ehitustööde projekteerimiseks, kaevetööde tegemiseks ning dokumentide haldamiseks, sh on teemaderingis käsitlemisel ka suhtlemine töövõtjatega ja Transpordiameti nõuetest arusaamine.

Koolitus baseerub kehtivale seadusandlusele ning praktikale.

Sihtrühm:
Projekteerijad, ehituse objekti- ja projektijuhid ning omanikujärelevalve tegijad. Samuti on koolitusele oodatud KOV teedespetsialistid ja teised ametnikud

Koolituse sisu:

  • Kutsesüsteem: projekteerimine, ekspertiis, ehitus, omanikujärelevalve, audit.
    • Projektijuhtimine, üldehitusobjektid ja teedeobjektid.
    • MTR ja kutseregister.
  • Normatiivbaas
    • seadused, määrused, standardid ja juhendid ning hea tava.
    • projekteerimisnorm – kehtiv MKM määrus 106/89 ja uus normikavand. Rakendamise ulatus (täies ulatuses uutele teedele, remondil ja rekonstrueerimisel projektis ettenähtud ulatuses) ja põhimõisted.
    • kvaliteedinõuded – kehtiv MKM määrus 101 ja selle nõrgad kohad, mida lähiaegadel kavatsetakse uuendada/muuta.
    • Transpordiameti juhised – kohustuslikud riigiteedel, mujal tellija äranägemisel, kuid probleemsetes kohtades tuleb ka läbi hea tava kasutada muuhulgas Ameti juhiseid. Mida konkreetselt – hea põhjenduse korral pole TraAm’il enam tõe monopoli kuigi kodulehe järgi peaks olema tegemist kompetentsikeskusega.
  • Projekt ja selle kohustuslikud osad.
    • Prioriteedid kui sisus vastuolud.
    • Materjalide nõuete spetsifikatsioon – ei piisa viitest standardile kuna standard sätestab, kuidas määratakse kategooriad, kuid mitte seda, millist kategooriat konkreetsel juhul rakendada.
  • Alus ehk pinnased ja nende liigitused – nii senise GOSTi valguses kui EVS-EN seeria normide järgi.
    • Pinnase omadused ja nende sõltuvus niiskusest.
    • Tugevdamise viisid – keemiline (sideainete lisamine) ja mehhaaniline (segamine kvaliteetsema materjaliga) ning geosünteetide kasutus.
  • Kaevetööd
    • kavandamine – kõigi trassivaldajate kooskõlastused, kriitiliste trasside puhul trassiomaniku esindaja kaevetöödes kohal kuigi see iseenesest ei garanteeri midagi sest esindaja tihti ei teagi, kuskohas nende objekt paikneb.
    • Kaeviku laius et põhjas töötama mahub, seina kalle et ei variseks. Objekti aluse tihendamine (Inspector). Tööde dokumenteerimine – kihtide kaupa vastuvõtt. Päevikusse kirja aeg, temperatuur ja sademed, tehtud tööd ja saatelehtede info, kontrollmõõtmised.
    • tööde järel konstruktsiooni taastamine. Enam ei ole nõuet täiteliiva filtratsioonist, kuid taastäitmisel tihendamisel tuleb koos iga kihiga kaevikut laiendada et tihendada lahti raputatud üleminekuala. Tähendab, et taastamise ulatus tuleb laiem kui seni.
    • Linna reglement, et mitte tekitada lapitekke, tuleb taastamist võtta laiemalt.
  • Tallinna tüüpkatend ehk kataloogikatend – alused ja rakendamise reglement. InfraRYL ja lähendused teistele tiheasustusaladele.
  • Riigiteed
    • konstruktsiooni kavandamine (liiklusprognoos, koormus, vajalik kandevõime, katendikihid), tüüplahendused väikese liiklusega teedele
    • Külmumissügavus – 1,25 kui ametlik tase. Külmakerke arvutuse põhimõte
  • Pinnaseomaduste muutmine
    • veetase ja äravoolu tagamine, vajadusel drenaaz.
    • Turbapinnastel ülekoormamine vertikaaldreenidega et vesi välja pääseks, geosünteedid ja tugevdatud alused, või turvas välja ehk asendusmeetod. Võimalik turbapinnase stabiliseerimine (tuha ja tsemendi seguga), kuid see peaks ülekoormamisega kiirendatult
    • edasi vajuma enne põhikonstruktsiooni ehitust.
    • Savipinnased – maalihke oht, vajalik sügavamalt geoloogia ja geotehniku hinnangud. Võimalik lubjaga tugevdamine
    • Olemasoleva teekonstruktsiooni stabiliseerimine – FullDepthRecycling, KS, TS, Stabilroad lisand et vähendada riski põikpragude tekkeks
  • Kandevõime mõõtmine
    • plaatkoormuskatse ja FWD kui etalonseadmed, kergdeflektomeetrid kui jooksva kontrolli seadmed – Inspector ja Loadman ainult tihenduskvaliteedi hindamiseks, Dynatest ja teised Taani koolkonna seadmed kandevõime mõõtmiseks.
    • Seadme mõju-ulatus ja töötingimused (plusstemperatuur, ei saa külmunud pinnastega mõõta, veetase ei tohi olla seadme mõjutsoonis). Geosünteetide mõju mõõtetulemustele. Mõõtmine süvistatud tasandil.

Koolituse läbimisel väljastame tõendi. Koolitus annab 6,3 TP (inseneri täiendõppe punkti).
Tõendi väljastamise eelduseks on koolituse läbimine täies mahus ning koolitusarve tasumine. Erandkorras võib osaleja saada koolituse läbimist tõendava dokumendi, kui on läbinud õppekavast vähemalt 90%.

Õpiväljunditena koolituse läbinu:

  • omandab ülevaate kaevetöödega seonduvatest küsimustest. Anname ülevaate pinnase omadustest ja tugevdamise viisidest
  • omandab ülevaate kaevetöid reguleerivatest seadustest, määrustest, standarditest ja juhenditest ning käsitlemata ei jää ka hea tava.
  • teab, mis on projekt ja selle kohustuslikud osad.
  • omandab ülevaate Transpordiameti nõuetest ja ka linna reglemendist.
  • omandab ülevaate teede konstruktsioonist ja kandevõime mõõtmisega seotud küsimustest.

Koolitaja:
Ain Kendra
, volitatud teedeinsener tase 8, Tallinna Tehnikaülikooli lektor ja T-Konsult OÜ juhataja ja konsultant
Ain Kendra on Volitatud teedeinsener (tase 8 ) – projekteerimine ja liiklusohutuse auditeerimine. Aastast 2012 on Ain Kendra TTÜ (TalTech) teetehnika lektor ning aastast 2015 oma ettevõtte T-Konsult OÜ juhataja ning konsultant, kes oma igapäevatöös tegeleb projekteerimise, liiklusohutuse auditeerimise, konsultatsioonide ja uurimistöödega. Kuigi Ain Kendra on spetsialiseerunud rohkem katendite ja liiklusega seonduvatele teemadele, on ta viimase nelja aasta jooksul põhjalikumalt tegelenud ka kandevõimega seotud probleemidega. Lisaks osalenud mitmete normdokumentide ja juhendite koostamises.
Aastatel 2007-2015 töötas Ain Kendra Taani konsultatsiooni- ja insenerifirma Ramboll Group Eesti tütarettevõttes Ramboll Eesti AS vanemkonsultandina, kus tegeles uuringute, teede ja lennuväljade katendite projekteerimise (Kose-Mäo, Rõmeda-Haljala, Tartu Idaring; Ülenurme ja Ülemiste lennuväljad) ning liiklusohutuse audititega.

Addenda OÜ on Eesti Töötukassa koolituskaardi koostööpartner. Rohkem infot koolituskaardi kohta leiab Eesti Töötukassa kodulehelt

Küsin koolituse kohta lisainfot

Koolitusfirma tutvustus

Addenda OÜ on erinevate valdkondade koolitustel keskendunud sihtrühma nii hetkelistele kui ka tulevikusuundi arvestatavatele vajadustele ning väärtustele. Addenda OÜ väärtustab oma koolitustelt saadud osalejate tagasisidet, mis on aluseks koolituste ning -programmide muutmiseks või täiustamiseks. Loen koolitusfirma kohta veel...

Osalen koolitusel

Kaevetööd ja teedeehitus