Kõik koolitused ühest kohast!

tk
Tagasi

Negatiivse sõnumi oskuslik edastamine ning kuidas mõista keerulise iseloomuga inimesi?

Eesmärk on anda teadmised, kuidas edastada tööalast negatiivset infot nii, et see ei tekitaks osapooltele ebameeldivust ja säiliksid head suhted.

Töökollektiivis tuleb paratamatult edastada negatiivseid sõnumeid ning suhelda negatiivselt meelestatud inimestega. Mistahes keerulised kõnelused seoses ettevõttesiseste probleemide, töökorralduslike muudatuste või kolleegidevaheliste erimeelsusustega avaldavad töötajale otsest või kaudset mõju, mistõttu nõuavad sellised olukorrad professionaalset ja oskuslikku lähenemist. Rohkem kui kunagi varem mõjutavad väliskeskkonnast tulevad negatiivsed sõnumid meie töötajate meeleolu. Eelnev emotsionaalne häälestus mõjutab ka kollektiivisisest kommunikatsiooni, muutes sõnumi edastamise ja vastuvõtmise plahvatusohtlikumaks.

Mis teeb sõnumi negatiivseks ning mida tasub selle edastamisel silmas pidada? Kuidas edastada tööalast negatiivset infot nii, et see ei tekitaks osapooltele ebameeldivust ja säiliksid head suhted? Kuidas käituda, kui kollektiivis on emotsionaalselt ebastabiilne inimene? Kuidas käituda erinevat tüüpi “negatiivsete” inimestega?

Sihtgrupp:
Personalijuhid, keskastmejuhid, kommunikatsioonijuhid, ettevõtte ja asutuse juhid, personalitöötajad, meditsiinitöötajad ja teised teemast huvitatud

Programm:

  • 09:20 – 09:30 Kogunemine veebikeskkonda
  • 09:30 – 11:00 Negatiivse sõnumi oskuslik edastamine
    • prof emer. Mare Teichmann Tallinna Tehnikaülikooli emeriitprofessor, psühholoog; PE Konsult, juhataja
      • Mis on halb uudis (negatiivne teade, negatiivne informatsioon)?
      • Empaatia: kognitiivne, emotsionaalne, kaasatundlik empaatia. Empaatia ja sotsiaalsed oskused tööl (PE Konsult uuringud, 2018).
      • Kuidas sõnastada halba uudist? Otsene ja kaudne negatiivse teate sõnatamine, suuline ja kirjalik negatiivse teate edastamine.
      • Kuidas edastada halba uudist (negatiivset informatsiooni)?
        • Kolleegile
        • Professionaalile
        • Alluvale
        • Juhile
        • Kliendile
        • Patsiendi lähedastele
        • Äripartnerile
      • Sõnumitooja – halva uudise edastaja. Usaldus (Riigikantselei uuringud, 2020-2022).
      • Kuidas inimesed reageerivad halbadele uudistele? Kuidas halba uudist vastu võtta?
  • 11:00 – 11:15 Sirutuspaus
  • 11:15 – 12:45 Kuidas suhelda negatiivselt meelestatud ja ebastabiilsete inimestega?
    • Toivo Aavik Tartu Ülikool, isiksuse- ja sotsiaalpsühholoogia kaasprofessor
      • Kuidas käituda, kui kollektiivis on emotsionaalselt ebastabiilne inimene?
      • Mis on emotsioonid ja kuidas nad jagunevad ning mis on emotsioonihäired?
      • Mis on emotsioonide enamlevinud tekkepõhjused töökohal?
      • „Järsku on ta emotsionaalselt haige?“ Näited, mis võiks sellele viidata
      • Kuidas juhtida emotsionaalseid töötajaid? Praktilised nõuanded
      • Millised inimesed tekitavad probleeme ja miks?
        • Eesmärk: kuidas erinevad inimesed võivad põhjustada konflikte ja õppida tuvastama vähemalt 6 tüüpi “keerulisi” inimesi
      • Kuidas käituda erinevat tüüpi “negatiivsete” inimestega?
        • Eesmärk: suurendada erinevate strateegiate ja taktikate hulka
      • Kuidas ise mitte sattuda “negatiivsete” inimeste nimistusse?
        • Eesmärk – diagnoosida iseennast

Koolituse läbinu teab, mis teeb sõnumi negatiivseks ning mida tasub selle edastamisel silmas pidada; tuleb toime erinevat tüüpi “negatiivsete” inimestega; oskab õigesti käituda, kui kollektiivis on emotsionaalselt ebastabiilne inimene.

Koolitajad:
prof emer. Mare Teichmann
Tallinna Tehnikaülikooli emeriitprofessor, psühholoog; PE Konsult, juhataja
Mare Teichmann on psühholoogia emeriitprofessor, Tallinna Tehnikaülikooli psühholoogia õppetooli asutaja, tööstuspsühholoogia instituudi asutaja. Mare peamised uurimisvaldkonnad on tööstress, psühhosotsiaalsed tegurid tööl, elukvaliteet, sh. tööelu kvaliteet, tööga seotud kontrollkese ning teised töö ja juhtimisega seotud psühholoogilised probleemid. E-õppe ja e-testimise lahenduste pioneer Eestis. Paralleelselt akadeemilise tööga on ta rakendanud PE Konsult tegevjuhina teaduspõhiseid teadmisi ja psühholoogilisi meetodeid praktikas. Lisaks loengutele ja konsultatsioonidele on tema juhtimisel välja töötatud testid erinevate tööl esinevate psühhosotsiaalsete tegurite ning nendega seotud riskide mõõtmiseks ja hindamiseks. Aastatel 1980–1989 oli Mare Teichmann ENSV Teaduste Akadeemia Eksperimentaalse ja Kliinilise Meditsiini Instituudi (praegu Tervise Arengu Instituut) kutsepatoloogia osakonna teadur. 1988. aastast töötab ta Tallinna Tehnikaülikoolis. Mare Teichmann on psühholoogiaprofessor, Tallinna Tehnikaülikooli psühholoogia õppetooli asutaja (1992), tööstuspsühholoogia instituudi asutaja ja direktor (2009), nüüd emeriitprofessor. Töötanud järgmistel ametikohtadel: * Tallinna Tehnikaülikooli psühholoogia professor ja -õppetooli juhataja (1992). * Tallinna Tehnikaülikooli tööstuspsühholoogia instituudi direktor (2009). Mare Teichmann on külalisprofessorina õpetanud paljudes ülikoolides, sealhulgas Helsingi Ülikoolis, Oslo Ülikoolis, Viini Ülikoolis, Valencia Ülikoolis, Cambridge’i Ülikoolis, Sevilla Ülikoolis, Sileesia Ülikoolis, Grenoble’i Ülikoolis. Lisaks on ta AS PE Konsult juhataja (1996).

Toivo Aavik
Tartu Ülikool, isiksuse- ja sotsiaalpsühholoogia kaasprofessor
Toivo Aavik on Tartu Ülikooli sotsiaalpsühholoogia õppejõud, kes on ka õppinud TÜ majandusteaduskonnas turundust ja juhtimist. Tulevastele psühholoogidele õpetab ta seda, kuidas tuvastada inimese varjatud „mina“, seksuaalkäitumise saladusi ja 2016. aastast positiivset psühholoogiat. Juba alates 1990-ndatest on ta lisaks koolitanud ka kinnisvaramaaklereid, äri- ja personalijuhte.

Küsin koolituse kohta lisainfot

Koolitusfirma tutvustus

Eesti Koolitus- ja Konverentsikeskus korraldab konverentse ja koolitusi, mille sisu loomisel keskendutakse ennekõike kliendi ootustele ning rahulolule. Loome aastas ligikaudu poolsada originaalset koolitust ning kümmekond visiooni- ja erialakonverentsi. Loen koolitusfirma kohta veel...

Osalen koolitusel

Negatiivse sõnumi oskuslik edastamine ning kuidas mõista keerulise iseloomuga inimesi?