Kõik koolitused ühest kohast!

tk
Tagasi

Värbamiskonverents 2022: Kriisis tööjõuturg eeldab läbimõeldud värbamist

Hübriidkonverentsi eesmärk on omandada praktilisi teadmisi värbaja kompetentsidest ja värbamisturunduse põhitõdedest.

Olukord tööjõuturul on muutunud tõsiseks. Pinged tööjõuturul ja jätkuvalt suur tööjõupuudus tõstavad palgakasvu kiirust. Tööjõu värbamisel on väljakutsed suuremad kui kunagi varem. Värbaja kompetents saab kasvavate mahtude ja parimate töötajate valikul üha määravamaks. Sel korral võtame fookusesse värbaja kompetentsid ning pakume praktilisi nõuandeid värbamisprotsesside tõhustamiseks. Õpime, kuidas palgaläbirääkimistel sõeluda välja kandidaadid, keda ei motiveeri ainult raha. Arutame, mil moel saaks juht ja värbaja koostöös olla värbamises tulemuslikumad. Uurime, kuidas on määramatus mõjutanud tööjõuturgu ning millega arvestada värbamisel tulevikus. Toome teieni parimad praktikad värbamisturundusest nii avalikust kui ka erasektorist.

NB! Konverentsil on võimalik osaleda ka videosilla vahendusel. Kohapeal tagatakse osalejatele maskid, desinfitseerimisvahendid kätele ning osalejate hajutatus ruumis. Konverentsile registreerudes märkige “Lisainfo” lahtrisse, kas soovite osaleda veebis või tulla kohapeale.

Sihtgrupp:
Personali- ja värbamisjuhid, värbamis- ja personalispetsialistid, värbamiskonsultandid, keskastme- ja tippjuhid, juhiabid ning kõik, kes puutuvad oma töös kokku värbamisega.

Programm:

  • 9.30–10.00 Registreerimine ja hommikukohv
  • 10.00–10.10 Päevajuhi avasõnad
    Merje Kärner
  • 10.10-10.40 Kriisis tööturg – mis on muutunud ja kuidas edasi?
    Karla Oder, CV Online, turundusjuht

    • Möödunud kaks aastat on olnud raske paljudele ettevõtetele ja see on toonud kaasa muutuseid kandidaatide ja tööandjate käitumises tööturul. Kui kriisi alguses võis ennustada, et tööturg muutub taas tööandjate keskseks, siis reaalsuses oli hoopis teisiti.
    • Ettekanne annab ülevaate CV.ee viimase aasta kõige põletavamatest uuringutest, et mõista paremini tööturu olukorda ja jagada praktilisi näpunäiteid tulevikuks.
    • Puudutame teemasid nagu: palk, hirmud tööturul, tööotsijate ootused tööandjatele, töötajate vaimne tervis ja efektiivsed kanalid värbamisel.
  • 10.40–11.10 Kuidas määramatus majanduses mõjutab tööjõuturgu?
    Pasi Harttunen, Finesta Baltic, chief operating officer

    • Ettekanne annab ülevaate olukorrast Eesti tööjõuturul, nii kohalikust kui ka rahvusvahelisest perspektiivist.
    • Mis toimub siis, kui me jätkame samas vaimus ja mis sellest kõigest saab. Näpuga näitamisest ei ole abi, on aeg lahendusteks. Majandus on muutunud üsna ettearvamatuks ja käimas olevate kriisidega (nt: koroona, tööjõupuudus, logistika ja tooraine) peame kuidagi hakkama saama.
  • 11.10–11.40 Kuidas luua positiivset kandidaadikogemust läbi automatiseeritud värbamistegevuste?
    Marie Evart, RecruitLab, community manager ja värbaja

    • Positiivse kandidaadikogemuse pakkumiseks on vaja positiivset värbaja kogemust – kuidas tehnoloogia sellele kaasa aitab?
    • Miks ja kuidas peaksid värbajad tehnoloogia enda kasuks tööle panema?
    • Kuidas leida tasakaal värbamise automatiseerimise ja inimliku kontakti vahel?
  • 11.40–11.55 Paus
  • 11.55–12.15 Kuidas tunda ära hea värbaja?
    Minna-Maria Lõbus, Brandem, tegevjuht

    • Värbaja roll on ettevõtte jaoks strateegilise tähtsusega, aga kuuldavasti on täna head värbajat leida keerulisem kui Java arendajat.
    • Millist värbajat täna organisatsioon vajab?
    • Kuidas on värbaja roll muutunud viimase kümne aastaga?
  • 12.15–12.45 Millised on professionaalse värbaja kompetentsid?
    Julia Jolkin, IT Talent, IT värbaja ja ettevõttevõtja

    • Täna on värbajast saanud nõutud amet ning ka kogenud värbajad peavad tööturul konkurentsis püsimiseks end pidevalt täiendama. Head värbajat on raske leida ning mõnikord on lihtsam oma inimest värbajaks koolitada.
      • Milliseid kompetentse peab üks värbaja just täna omama?
      • Kuidas saab personalijuht värbamistiimi kasvu toetada ning oskusi arendada?
  • 12.45–13.15 Milline on värbaja ja juhi roll värbamisprotsessis, et jõuda tulemusliku koostööni?
    Külliki Koppel, H2H OÜ asutaja ja tegevjuht

    • Värbamisprotsess on justkui ettevõtte visiitkaart ning selgus rollides toetab parima tulemuse saavutamist. Nii praktika kui ka tõenäosusteooria ei toeta kõigi värbamiste 100% õnnestumist, kuigi iga juht seda sooviks!
    • Mida siis juht tegelikult ootab värbamisprotsessilt ja kuidas mõista teineteise vajadusi ning jõuda koostööfaasi?
  • 13.15-14.00 Lõunapaus
  • 14.00–14.30 IKEA Eesti värbamisturundusest ja väärtuspõhisest värbamisest
    Inga Keres, IKEA Eesti, inimeste ja kultuuri juht;
    Marge Litvinov, IKEA Eesti, inimeste ja kultuuri partner

    • Inga ja Marge viivad meid IKEA Eesti tööandja turunduse maailma ning räägivad väärtuspõhisest värbamisest.
  • 14.30–15.00 Tõelise tundega töö
    Politsei- ja Piirivalveamet

    • Värbamisturunduse loomisest avalikus sektoris
  • 15.00–15.30 Palgaläbirääkimised – kuidas leida väärt töötaja väärilise tasu eest?
    Irene Annus, Parim Sinust kogemusnõustaja; Eesti Energia AS, värbav juht

    • Millele pöörata tähelepanu, kui kandidaat räägib palgaootusest?
    • Kuidas sõeluda välja motiveeritud võtmetöötajad, keda ei motiveeri ainult raha?
    • Kuidas värvata endale töötajad, kes jäävad ja loovad väärtust?
    • Kuidas tööandja võiks palgaläbirääkimisi pidada?
  • 15.30-15.45 Paneeldiskussioon: Töötaja ja tööandja ootused – reaalsus või soovunelm?
  • 15.45-16.05 What are the active sourcing challenges?
    José Kadlec, Recruitment Academia, speaker and CEO

    • The top 5 active sourcing techniques
    • Alternative channels for sourcing
    • Different target groups and where to find them online
    • Recruiting in lockdown
  • 16.05–16.20 Konverentsi lõpetamine

NB! Korraldaja jätab endale õiguse teha muudatusi konverentsi programmis ja ajakavas!

Konverentsi tulemusena osaleja:

  • on saanud ülevaate tööturu olukorrast;
  • on saanud praktilisi näpunäiteid, kuidas värvata tulevikus;
  • teab, kuidas pidada palgaläbirääkimisi;
  • on saanud nõuandeid, kuidas automatiseerimine saab värbamisprotsessi tõhustada;
  • on saanud teadmisi väärtuspõhisest värbamisest;
  • teab, kuidas toetada värbaja oskuste arengut;
  • teab, milliseid kompetentse peab värbaja täna arendama.

Koolitajad:
Merje Kärner

Ligi 20 aastat tegutsenud inimeste juhtimise valdkonnas. Enamjaolt suurtes ja rahvusvahelistes ettevõtetes (Nortal, Microsoft, Swedbank) aga ka riigis (Siseministeeriumi infotehnoloogia-ja arenduskeskus). Samuti löönud kaasa kahes idufirmas (Planetway ja Funderbeam). Panustan Eesti personalijuhtimise tulevikku ka läbi PARE vabatahtliku tegevuse ning andes loenguid Tallinna Majanduskooli personalijuhtimise tudengitele.

José Kadlec
José is a former ethical hacker, digital forensic examiner and hardcore Linux engineer who went head over heels into the talent sourcing and recruitment industry utilizing his cross-field experience. Along with Milan Novak, the former board member of Grafton Recruitment, he co-founded the international recruitment agency, GoodCall, currently having 140+ employees and specializing in social recruitment for 5-person start-ups as well as 10,000 person Fortune 500s.

Julia Jolkin
Olen IT-spetsialistide värbamise ekspert, Eesti ühe parima IT-värbamise agentuuri IT Talent asutaj ja värbajatee koolitaja.
Haridus: magistrikraad, Kommunikatsioonijuhtimine (Tallinna Ülikool, 2004).
Pärast 10 aastat personalivaldkonnas mõistsin, et värbamine on see osa personalitööst, mida kõige enam armastan. Naudin karjäärikasvudele kaasa aitamist ja inimeste elude muutmist. 2014. aastal omandasin sertifikaadi sourcing`u alal (Black Belt in Sourcing Certification) ja minust sai üks esimesi tehnilisi värbajaid kodumaal ning ettevõtte IT Talent OÜ asutaja. Sellest ajast peale on minu meeskond teinud suurepärast tööd, palgates nii kohalikke kui ka piiritaguseid spetsialiste ning aidanud Eesti IT-ettevõtetel kasvada.

Pasi Harttunen
HR valdkonnaga olen olnud seotud alates 2004 aastast ja hetkel olen pühendunud väljakutsetele juhtimise digitaliseerimise, värbamise ja strateegiliste personaliteenuste vallas. Minu nomaadielu sai alguse kolimisega Eestisse 2001 a. ja sellest hetkest alates olen olnud „rännakul“ , Šveitsis alates 2016 a. Mis mind eelkõige köidab HR puhul on reaalsed inimesed, keda mul on au kuulata ja tundma õppida. Nii nagu on unikaalne iga inimene, iga talent; on unikaalsed ka minu tööpäevad.

Irene Annus on „Parim Sinust“ asutaja, mille raames pakub personaalset kogemusnõustamist palgaläbirääkimiste ning enesekehtestamise-ja teadlikkuse vallas, mida on praktiseerinud head 12 aastat. Me kõik soovime ja väärime õiglast tasu tehtud töö eest, kuid vähesed oskavad ja julgevad sellel delikaatsel teemal kõnelda ning astuda läbirääkimistesse enda otsese juhiga või uuele positsioonile kandideerides. Kuna põhjused selle saladuseloori taga on väga erinevad ja personaalsed, on ka nõustamine personaalne. Hea uudis on see, et enamasti on võimalik juhtida inimesed lahendusteni, mis ei ole sugugi keerulised! Just seetõttu sai ellu kutsutud „Parim Sinust“, mille raames on Irene saanud rõõmu tunda juba koos paljudega, kes tema käest on head nõu saanud ja läbi selle ka edu saavutanud. Irene töötab infotehnoloogia valdkonnas. Eelnevad kogemused on pärit Siseministeeriumi infotehnoloogia -ja arenduskeskusest ning Teliast, kus Irene juhtis erinevaid tarkvaraarendustiime Scrum Masteri ja Agile Coachina. Täna töötab ta Eesti Energias värbava juhina, kus juhib samuti tarkvaraarenduse meeskonda.

Marie Evart on värbamise valdkonnas tegutsenud 9 aastat. Ta on töötanud nii värbamiskonsultandi kui majasisise värbajana ja on värbamisagentuuri Brandem ja värbamistehnoloogia ettevõtte RecruitLab üks asutajatest. Täna tegutseb Marie RecruitLabis selle nimel, et automatiseerida värbamises kõik rutiinsed ja ajamahukad sammud. Sest värbajad ei peaks töötama nagu robotid, vaid neil peaks jääma aega ja energiat, et keskenduda rohkem väärtust loovatele tegevustele. Marie missiooniks on teha värbajate elu mugavamaks ja näidata ärimaailmale, kuivõrd olulist väärtust professionaalsed värbajad on võimelised organisatsioonile looma.

Minna-Maria Lõbus on värbamismaastikul tegutsenud üle 10 aasta. Tal on pikaajaline värbamisagentuuris töötamise kogemus, kus ta on aidanud nii avaliku kui erasektori organisatsioonidel parimad talendid üles leida. Täna on Minna-Maria tegevjuhi rollis ainulaadses värbamisagentuuris Brandem, kus läbi kaasaegse sihtotsingu, eristuvate sotsiaalmeedia värbamiskampaaniate ja tööandja mainekujunduse, aidatakse tööandjatel talente leida ja hoida. Minna-Maria jaoks on elus oluline, et inimesed päriselt naudiksid seda, mida nad teevad ja et töö pakuks rõõmu ning eneseteostust. Sellest põhimõttest lähtub ta nii enda tiimi juhtides kui kliente konsulteerides.

Karla Oder
Olen viimastel aastatel CV.ee tiimiga aidanud tööandjatel leida uusi töötajaid ning teinud seeläbi koostööd paljude Eesti personalijuhtide ja värbajatega. Tänu neile teadmistele ja CV.ee poolt loodud regulaarsetele tööturu uuringutele oman väga head ülevaadet tööturul toimuvast. Turundajana tean, et statistikal põhinevad otsused aitavad teha edukaid strateegilisi edasiminekuid. Jagan oma ettekandes nii praktilisi näpunäiteid kui ka üldist ülevaadet tööturul toimuvast.

Inga Keres
IKEA Eesti inimeste ja kultuuri juht– personalivaldkonna töökogemust üle 20 aasta. Suurim ja mitmekülgseim töökogemus tuleb rahvusvahelisest ettevõttest Scania, kus üle kümne aasta sai juhitud Scania Eesti personalivaldkonda ning viimsed 4 aastat Scania Baltikumi personalivaldkonda. IKEA Eestiga liitus august 2021. Hindan kõrgelt meeskonnatööd, sest siis saab alati tulemus parem. Seisan selle eest, et töösuhted on avatud, siirad ning lahendustele orienteeritud.

Marge Litvinov
IKEA Eesti inimeste ja kultuuri partner– personalivaldkonnas toimetanud juba enam kui 20 aastat. Töötanud 19 aastat personalijuhina turvafirmas Securitas Eesti AS ning enne IKEAt ka plastpakendite tootmises. Olnud IKEA Eestiga seotud juba algusest. Leiab, et eduka töösuhte aluseks on ettevõtte ja isiklike põhiväärtuste ühtimine ning nende järgi elamine.

Külliki Koppel
Külliki omab magistrikraadi õiguses ja on lõpetanud Holistika Instituudi terapeudi õppe.
Lisaks on ta täiendanud end juhtimise, coachingu, uuringute läbiviimise, andragoogika, psühholoogia, vaimse tervise, meele kontrolli ja enese juhtimise valdkondades.
Koolitajana tegutsenud juba pea 20 aastat ning koolitanud paljudel erinevatel teemadel: alustades tööõigusest, väga erinevatest personali- ja juhtimisvaldkonna, teeninduse ning suhtlemisoskuste teemadest kuni enesearenguni välja.
Tal on pikaajaline kogemus Eesti suurettevõtete personalijuhtimisel ja meeskondade arendamisel.
Alustanud oma karjääri kunagi Danzas AS-is (praeguse DHL-i üks eelkäijatest) raamatupidajana ja liikudes sealt edasi personalijuhtimisse, on ta töötanud veel nii Stockmanni kui Reval Hotelligrupi personalijuhina ning Coopi personalidirektorina, lisaks ka Coop Akadeemia juhina ning juhtide koolitajana. Väga laiapõhjalise personalitöö kõrvalt on tema vastutusvaldkonda kuulunud ka teenindus ning jaeprotsesside arendus.
Alates 2010 aastast on Külliki pakkunud teenuseid ka oma ettevõtte H2H (Human 2 Human OÜ) alt, mis tänaseks ongi põhitegevuseks kujunenud.

Küsin koolituse kohta lisainfot

Koolitusfirma tutvustus

Koolitusfirma Excellence viitab nõudlikele eetilistele ja kvalitatiivsetele kriteeriumitele ning ambitsioonikatele eesmärkidele Koolitus- ja Arenduskeskuse tegevuses, teeninduses ja teenustes. See on teenus, mis ületab tavapäraseid standardeid pakkudes organisatsioonidele paindlikke personali arengu toetamise võimalusi. Loen koolitusfirma kohta veel...

Osalen koolitusel

Värbamiskonverents 2022: Kriisis tööjõuturg eeldab läbimõeldud värbamist